گلوتامین 3000

اطلاعات اساسی:

[table width ="100%" style ="" responsive ="false"] [table_head] [th_column]مقدار مواد موجود در هر کپسول[/th_column] [th_column]مشخصات ترکیبات موثر در هر کپسول[/th_column] [/table_head] [table_body] [table_row] [row_column]5000 میلی گرم[/row_column] [row_column]L-Glutamine[/row_column] [/table_row] [/table_body] [/table]

نحوه استفاده:

مقدار مصرف : 4 عدد کپسول به همراه آب                                             تعداد در هر بسته: 120 کپسول

گلوتامین چیست و هدف آن چه می باشد ؟!

گلوتامین یک آمینو اسید غیر ضروری (واحدهای سازنده پروتئینها) است، که به صورت طبیعی در بدن یافت می شود.

در گذشته گلوتامین عمدتا برای مقابله با برخی از عوارض جانبی درمان های پزشکی مورد استفاده قرار می گرفت، مثلا برای عوارض شیمی درمانی در سرطان، کمبود سیستم ایمنی بدن و مشکلات ناشی از دستگاه گوارش استفاده می شد.

علاوه بر این گلوتامین برای بهبود بازیابی پس از پیوند مغز استخوان و یا جراحی روده، بازیابی قوای جسمی در افرادی که جراحتی را متحمل شدند و جلوگیری از عفونت در افراد بد حال استفاده شد. هم اکنون استفاده از گلوتامین برای بهبود عملکرد ورزشکاران استفاده می شود.

چگونه کار می کند ؟

گلوتامین یکی از فراوانترین آمینواسیدهای آزاد در بدن است. در ماهیچه ها تولید شده و توسط خون به ارگانهایی که به آن نیاز دارند، فرستاده می شود. گلوتامین به عملکرد روده، سیستم ایمنی بدن و دیگر فرآیند های ضروری در بدن، در زمان استرس کمک می کند. همچنین برای تامین سوخت (نیتروژن و کربن) برای سلولهای بدن، مهم است.

گلوتامین برای سنتز دیگر مواد شیمیایی در بدن مانند سایر آمینو اسیدها و گلوکز (قند) مورد نیاز است. اگر بدن گلوتامین را بیش از آنچه توسط ماهیچه ها ساخته می شود، مصرف کند (مثلا در زمان استرس) کم کاری عضلات ممکن است رخ دهد. مکمل های گلوتامین، ذخیره گلوتامین را بالا نگه می دارد.

به طور خلاصه عملکرد گلوتامین عبارتند از:

1- اولین منبع انرژی برای سیستم ایمنی

2- تبدیل به گلوتامیک اسید در مغز و پیشرفت سنتز GABA، یک نرو ترانسمیتر مهم در مغز. خیلی ها معتقدند، L – گلوتامین عملکرد روانی را بهبود می دهد.

3- حفظ تمامیت و یکپارچگی ساختاری مخاط روده

4- نقش اساسی در سنتز پروتئین های ماهیچه و افزایش حجم سلولی

5- کمک در کنترل قند خون

چگونگی مصرف گلوتامین

توصیه می شود افراد بین 1 تا 5 گرم گلوتامین در هر روز مصرف کنند. برای پیشرفت عملکرد ورزشکاران این مقدار مصرف افزایش می یابد. به طور ایده آل ورزشکاران 10 – 20 گرم در هر روز مصرف می کنند. با زمان بندی مناسب، حداکثر جذب را میتوان داشت.

برخی دیگر از زمانهای مفید، 1 ساعت قبل از اتمام تمرین و قبل از رفتن به رختخواب است.

آیا عوارض جانبی دارد ؟

مصرف گلوتامین برای بچه ها و بزرگسالان بلامانع است ولی اثرات جانبی بالقوه آن هنوز ناشناخته است. بزرگسالان از مصرف گلوتامین بیش از 40 گرم در روز باید جلو گیری کنند. افراد 3-18 سال نباید دوز بیشتر از 0.65 گرم در هرکیلو گرم وزنی، در روز مصرف نمایند.

هشدارها و احتیاط خاص:

زنان باردار و شیرده: اطلاعات زیادی در این باره موجود نیست. تا حد ممکن از مصرف آن جلوگیری کنید. در صورتیکه سابقه تشنج یا بیماری های کبدی دارید از مصرف گلوتامین خودداری کنید.

هشدار:

-فقط بزرگسالان مصرف کنند .

-دور از دسترس کودکان نگهداری شود .

-اگر تحت نظر پزشک هستید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید .

-اگر باردار هستید از مصرف دارو خودداری کنید .

-این متن توسط سازمان غذا و دارو تایید نشده است. این دارو برای درمان ، تشخیص ، معالجه یا جلوگیری از بیماری به کار نمی رود.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

چهار × سه =