[table width ="100%" style =" table-hover" responsive ="true"] [table_head] [th_column]Amount per Serving  1 capsules[/th_column] [th_column]Daily Value%[/th_column] [/table_head] [table_body] [table_row] [row_column]Ascorbic Acid – Vitamin C[/row_column] [row_column]60 mg[/row_column] [/table_row] [table_row] [row_column]Thiamin ( Thiamin Mononitrate)-Vitamin B1[/row_column] [row_column]1.5 mg[/row_column] [/table_row] [table_row] [row_column]Riboflavin- Vitamin B2[/row_column] [row_column]1.7 mg[/row_column] [/table_row] [table_row] [row_column]Pyridoxine Hydrochloride  Vitamin B6[/row_column] [row_column]10 mg[/row_column] [/table_row] [table_row] [row_column]Cyanocobalamin  Vitamin B12[/row_column] [row_column]6 mcg[/row_column] [/table_row] [table_row] [row_column]Niacin-B3[/row_column] [row_column]20 mg[/row_column] [/table_row] [table_row] [row_column]Folic acid- B9[/row_column] [row_column]1 mg[/row_column] [/table_row] [table_row] [row_column]Pantothenic acid[/row_column] [row_column]10 mg[/row_column] [/table_row] [table_row] [row_column]Biotin[/row_column] [row_column]300 mcg[/row_column] [/table_row] [table_row] [row_column]Zinc Oxide (elemental)[/row_column] [row_column]12.5[/row_column] [/table_row] [/table_body] [/table]

نحوه مصرف:روزی یک کپسول همراه غذا  یا طبق دستورپزشک مصرف گردد

 

ویتامین C

ویتامین C ویتامینی محلول در آب است که نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن برعهده دارد و مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. (کمک به خنثی سازی رادیکال های آزاد در بدن) که در واکنش های استرس اکسیداتیو  نقش مهمی را بازی می کند

ویتامین C برای سنتز کلاژن ضروری است و یک عضو حیاتی در ساختار تاندون ها، عروق خونی، استخوان و رباط ها به شمار می رود. سنتز انتقال دهنده های عصبی به نام نوراپی نفرین نیز به شدت به حضور ویتامین C وابسته است. این انتقال دهنده های عصبی برای بدن ما به دلیل اثرشان در عملکرد مغز و اثرشان بر روی خلق و خوی مهم هستند.

ویتامین C چربی را در بدن به انرژی تبدیل می کند، که از این طریق نه تنها باعث کاهش وزن شده، بلکه به بدن کمک می کند که بهتر کار کند، همچنین باعث کاهش تری گلیسرید و کلسترول همان  چربی بد LDL)) شود.

همچنین این ویتامین باعث  افزایش سطح آنتی اکسیدانی، کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، محافظت در برابر حملات نقرس، بهبود جذب آهن، تقویت سیستم  ایمنی و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل را شامل می شود

ویتامین C به افزایش سطح جذب آهن کمک می‌کند. همچنین تلفیق مواد غذایی گیاهی و حیوانی حاوی آهن نیز سطح جذب آهن را افزایش می‌دهد.

روی

روی(زینک) عنصر معدنی ضروری  برای عملکرد بسیاری از آنزیم های بدن است .روی به طور عمده در عضلات اسکلتی، کبد، پانکراس، غده پروستات، کلیه‌ها و همچنین در ساختار استخوان‌ها، پوست، مو و ناخن وجود دارد که نشان‌دهنده نقش آن در این ارگان‌ها است.

روی نقش مهمی در تبدیل ویتامین آ به رتینول دارد( پروتئینی در جذب نور برای تشخیص تاریکی است)

این عنصر یک انتی اکسیدان و ممکن است از بیماری های چشمی جلوگیری کند.

یکی دیگر از اعمال روی ، فعالیت در تکثیر سلولی است. در ساختن دزاکسی ریبونوکلوئیک اسید یا DNA، نیاز به روی می باشد

روی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، رشد و بهبود زخم عنصر حیاتی است.

مطالعات نشان داده است که اثرات نامطلوب کمبود روی در دوران جنینی و 2 سال اول زندگی بر رشد و تکامل مغزی کودک غیر قابل جبران است

تیامین- ب 1

تیامین به عنوان فاکتور مهم در متابولیسم کربوهیدرات ها عمل میکند، که به نوبه خود باعث تقویت نشاسته و شکر برای تولید انرژی در بدن میشود و نقش کلیدی در عملکرد عصب ها و عضلات را بر عهده دارد.

ریبوفلاوین- B2

ویتامین B2، یکی از مهمترین و ضروری‌ترین ویتامین‌های گروه  (B) با نام ریبوفلاوین است که با کمک سایر ویتامین های B نقش مهمی در تولید انرژی  و سلامت ارگان‌های مختلف بدن دارد.

ویتامین B2 می تواند مانند آنتی اکسیدان عمل  و اثرات مخرب رادیکال های آزاد را خنثی کند .همچنین این ویتامین با کمک سایر ویتامین های دیگر به جلوگیری از سرطان کمک میکند و مانع تولید کلسترول در بدن میشود.

پنتاتونیک اسید- B5

ویتامین B5  در متابولیسم پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها و همچنین برای سلامت پوست نقش حیاتی دارد. ویتامین B5در بدن تبدیل به ترکیبی به نام  کوآنزیم می‌شود که وجود این ماده در بدن برای تبدیل غذا به انرژی لازم است .کمبود پانتوتنیک اسید یک بیماری نادر اما جدی است که می تواند موجب بی حسی و سوزش در دست و پا و همچنین سردرد، خستگی و بی خوابی شود. از آنجایی که پانتوتنیک اسید در طیف وسیعی از عملکردهای بیولوژیکی دخیل است، کمبود  این ویتامین ممکن است به راحتی شناسایی نشود یا ممکن است با سایر کمبودهای مواد مغذی پوشیده شود.

پیریدوکسین- B6

ویتامین B6 برای سنتز یا متابولیسم انتقال دهنده های عصبی ضروری است.( مواد شیمیایی که به انتقال پیام ها در CNS کمک میکند)

کمبود پیریدوکسین علایم مانند خستگی، عصبانیت، تحریک پذیری، افسردگی، بی خوابی و مشکلات رفتاری را ایجاد می کند. علاوه بر این، سرگیجه، نوریت، نورالژی و سندرم تونل کارپال (از دست دادن حس یا سوزن سوزن در دست ناشی از تورم بافت همبند در مچ دست است که بر روی اعصاب فشار می آورد) که ارتباط مستقیمی با کبود این ویتامین دارد.

ویتامین B12

ویتامین B12 یا سیانوکبالامین برای نگهداری ازمیلین (یک جزء از(CNC  است ضروری میباشد. اگر میلین به خوبی سنتز نشود منجر به اسیب عصبی می شود.

کمبود ویتامین B12 موجب مشکلات عصبی و روانی در بزرگسالان بین 40 تا 90 سال می شود. در افراد جوان تر به ندرت این مساله تاثیر گذار است.

مشکلات عصبی  شامل میلولوپاتی (بیماری نخاعی)، نوروپاتی (بیماری اعصاب)، اختلالات حسی، ناهنجاری های راه رفتن و ضعف است، در حالی که مشکلات روانپزشکی از اختلالات شناختی و رفتاری تا زوال عقل را شامل می شود.

فولیک اسید- B9

کمبود فولیک اسید یا فولات در بزرگسالان با کم خونی و نوروپاتی ارتباط دارد، اما جدی ترین عوارض عصبی کمبود  اسید فولیک مادران، نقایص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا در نوزادان است.
تخمین زده می شود که  5 تا  10 درصد از مردم به علت مصرف نادرست رژیم غذایی از کمبود اسید فولیک رنج می برند .
کمبود فولات در دوران بارداری شایع است  پزشکان  توصیه می کنند که زنان باید 400 میکروگرم فولات در روز به مدت سه ماه قبل از تخمک گذاری و برای کل دوران بارداری مصرف کنند.
در کشورهایی که مکمل های فولات در دوران بارداری تجویز می شوند و غذاهای اصلی با فولات تقویت می شوند، بروز نقایص لوله عصبی به طور چشمگیری کاهش یافته است.
استفاده مداوم از محصولا الکل ممکن است منجر به  فقدان اسید فولیک در بدن شود.

غذاهای زیر منابع خوب فولات هستند
کبد، سبزیجات تازه و غذاهای اصلی غنی شده مانند غذای نان و ذرت.

بیوتین

کمبود بیوتین در انسان ها نادر است، کمبود بیوتین می تواند باعث خستگی، حالت تهوع، بی اشتهایی، درد عضلانی و از دست دادن احساس در دست و پا شود. استفاده از ضد انعقادها ممکن است سطح بیوتین را در خون کاهش دهد، برخی از پزشکان استفاده از مکمل بیوتین برای بیمارانی که از داروهای ضد انعقادی استفاده می کنند را پیشنهاد می دهند.

احتیاط

در صورت استفاده از داروهای دیگر قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت نمایید.

زنان باردار وشیرده از مصرف این مکمل پرهیز نمایند

برای مصرف بزرگسالان بوده و دور از دسترس کودکان نگهداری شود..

شرايط نگاهداري وبسته بندی

در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد و دور از نور و رطوبت

این مکمل  به صورت کپسول در قوطی های پلی اتیلنی 30 عددی بسته بندی می گردد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

هجده + 18 =